Funkcjonalność automatycznego odświeżania deklaracji została domyślnie wyłączona. 


Oznacza to, że po przejściu do zakładki Księgowość/Deklaracje nie trzeba czekać na odświeżenie dokumentów. Zamiast tego wyświetlony zostanie komunikat informujący o nieaktualnych deklaracjach - jeśli do systemu wprowadzono nowe dokumenty; natomiast przycisk Aktualizuj deklaracje, zostanie podświetlony na różowo.





Po uruchomieniu procesu aktualizacji poprzez kliknięcie w przycisk Aktualizuj deklaracje, dokumenty zostaną przeliczone za wszystkie okresy poczynając od stycznia danego roku aż do miesiąca wskazanego w polu Miesiąc. Różowe obramowanie przycisku Aktualizuj deklaracje nie wyświetli się, a komunikat o nieaktualnych deklaracjach zostanie usunięty.



W celu uruchomienia automatycznego aktualizowania deklaracji należy przejść do zakładki Ustawienia/Firma i zaznaczyć parametr Automatycznie odświeżaj deklaracje:



Po wykonaniu tej czynności, każdorazowe przejście do zakładki Księgowość/Deklaracje spowoduje przeliczanie deklaracji o nowo zaksięgowane dokumenty lub zmienione ustawienia systemowe.