W celu wprowadzenia kosztu firmy dotyczącego składek ZUS osób współpracujących należy skorzystać z dostępnego szablonu ZUS właściciela znajdującego się w zakładce Koszty/Faktury kosztowe i zaksięgować wydatek analogicznie, jak składki ZUS właściciela.
W celu wprowadzenia składek ZUS ręcznie należy:
1. Przejść do zakładki Koszty/Faktury kosztowe i kliknąć przycisk Dodaj wydatek.
2. Wybrać szablon ZUS właściciela.
3. Następnie wybrać kontrahenta z listy (tworzony automatycznie po przeliczeniu miesiąca na podstawie parametru zdefiniowanego w zakładce Ustawienia/Właściciel, uzupełnić numer dokumentu, daty, w przypadku spółki wybrać wspólnika oraz wprowadź kwoty składek ZUS. Jeśli jedna ze składek jest zerowa, nie ma potrzeby usuwania pozycji - system zapisze jedynie te, które mają wprowadzone kwoty. W polu Opis transakcji gospodarczej wprowadzić: ZUS osoby współpracującej. Po uzupełnieniu koniecznych danych należy kliknąć w przycisk Zapisz i zaksięguj.
4. Składki wprowadzone ręcznie można oznaczyć jako zapłacone.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł