Aby wygenerować plik JPK_V7M, przejdź do zakładki Księgowość/Zamknij miesiącZaznacz odpowiedni miesiąc i kliknij przycisk Krok 2 – Uruchom proces kontroli. Po jego uruchomieniu System wygeneruje plik JPK_V7. 



Po przejściu do zakładki Księgowość/JPK wyświetli się niezatwierdzony plik JPK_V7. W momencie jego zatwierdzenia System automatycznie zatwierdzi również poglądową deklarację VAT, którą znajdziesz w zakładce Księgowość/Deklaracje.

Po zaksięgowaniu dokumentu możesz go wysłać, korzystając z opcji autoryzacji przez kwotę przychodu - kliknij w przycisk Wyślij.



Po wysłaniu pojawi się komunikat  Wysłano JPK V7.


W momencie kliknięcia akcji Wyślij, System automatycznie odświeży plik JPK i wyświetli aktualny status wysyłki. Po odświeżeniu zobaczysz informację o przekazaniu pliku do Urzędu Skarbowego.

Jeśli spróbujesz ponownie wysłać ten sam plik JPK, który znajduje się już w jednym z poniższych statusów, wysyłka nie zostanie zrealizowana. Zamiast tego wyświetli się komunikat informujący o braku możliwości ponownej wysyłki:



Statusy, dla których ponowna wysyłka nie zostanie zrealizowana przez System: 

1. Czeka na UPO. 

2. Wysłane elektronicznie. 

3. Czeka na wysyłkę elektroniczną (wstawiona do kolejki). 

4. Zlecone do wysłania.

5. Błąd. Przesłano duplikat dokumentu. 

6. Oczekuje na wysłanie.

7. Czeka w kolejce na wysłanie. 


Jeśli plik JPK zostanie wysłany, ikona zmieni kolor na pomarańczowy – to oznacza, że plik jest aktualnie w trakcie weryfikacji. Po zakończeniu przetwarzania i pozytywnej weryfikacji, status zmieni się na zielony, co potwierdza, że plik został poprawnie przyjęty przez Urząd Skarbowy.



Status pliku JPK zmieni się w ciągu kilku minut w zależności od daty wysyłki. W przypadku wysyłki dokumentu w dniu ostatecznego terminu - weryfikacja może potrwać dłużej ze względu zwiększoną ilość przesyłanych plików do urzędów. 


Podczas próby wysyłki korekty pliku JPK_V7 wyświetli się komunikat o konieczności zweryfikowania wysyłki dokumentu pierwotnego, jeżeli pierwotny JPK_V7 nie będzie wysłany: 



Po wyświetleniu komunikatu sprawdź status wysyłki pierwotnego pliku JPK_V7. Jeśli został przyjęty i wymaga zmian, wyślij korektę. W przeciwnym razie możesz usunąć korektę i przesłać zaktualizowany plik jako wersję pierwotną. 


Sprawdzenie statusu wysyłki


Pomyślne wysłanie pliku JPK_V7 z systemu spowoduje, że w zakładce Inbox w folderze Inne zostanie umieszczone UPO.



Status wysyłki pliku JPK można zweryfikować na stornie e-mikrofirma.mf.gov.pl.


W celu sprawdzenia statusu wprowadź numer referencyjny pobrany z systemu z zakładki Księgowość/JPK, skieruj kursor na plik JPK_V7 i kliknij przycisk Zmień numer referencyjny.  


Teraz skopiuj numer referencyjny w pole oraz kliknij w przycisk Sprawdź.



Jeśli plik został poprawnie wysłany wyświetli się UPO do pobrania w formacie PDF lub XML.