Metoda kasowa - sposób rozliczenia VAT

Metoda kasowa to szczególny sposób rozliczania VAT polegający na możliwości odliczenia lub naliczenia VAT w momencie otrzymania płatności. W celu jej ustawienia w systemie należy przejść do zakładki Ustawienia/Firma.



Po wybraniu opcji Zmień należy ustawić właściwy zakres dat, zaznaczyć Metodę kasową i kliknąć Zapisz. Wpis zostanie dodany i pojawi się poniżej w sekcji Istniejące wpisy.



Po ustawieniu metody kasowej na podglądzie dokumentu nie utworzy się wpis do rejestru VAT. Technicznie w systemie zapis taki powstaje z rokiem 0.

Po dodaniu płatności i uruchomieniu procesu kontroli miesiąca zostanie utworzony wpis do rejestru VAT odpowiadający dacie dokonania zapłaty. Na podglądzie dokumentu znajdzie się informacja o metodzie kasowej (MK), dacie płatności (data w formacie DD-MM-RR) oraz jej kwocie.



Uwaga! W przypadku nieotrzymania zapłaty za fakturę sprzedaży wystawioną osobie fizycznej w ciągu 180 dni od daty dokonania transakcji gospodarczej zostanie utworzony wpis do rejestru VAT, a sprzedaż będzie podlegać opodatkowaniu. Dokument zostanie wykazany w rejestrze VAT oraz JPK po miesiącu, w którym przypadnie 180 dzień braku płatności. 



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł