Wyślij monit/Wezwanie do zapłaty

W systemie istnieje możliwość wysłania monitu lub wezwania do zapłaty dla kontrahenta, który nie uregulował w wyznaczonym terminie płatności za fakturę dotyczącą wykonanej usługi lub zakupionego towaru.

W sytuacji, w której następuje opóźnienie w realizacji płatności - system automatycznie generuje zadanie: Wyślij monit/wezwanie do zapłaty. 


W celu wysłania monitu lub wezwania należy przejść do zakładki Monity płatności/Kto mi zalega? i wybrać opcję Wyślij monit e-mailem lub Wyślij wezwanie e-mailem.



Opcje wysyłki pojawią się po najechaniu kursorem myszy na trzy kropki po prawej stronie w linii dokumentu.



Następnie zostanie wyświetlone okno, w którym należy wprowadzić adres e-mail i treść wiadomości oraz wysłać monit lub wezwanie:



Funkcjonalność jest dostępna przy wprowadzeniu danych kontaktowych kontrahenta czyli adresu e-mail.


Wysyłka monitów dedykowana jest dla polskich kontrahentów, w związku z tym tytuł wiadomości zdefiniowany jest w języku polskim. Wyświetlany również numer rachunku bankowego to rachunek prowadzony w walucie PLN. Niezmienna jest także kwota należności, która podawana jest zawsze w przeliczeniu na złotówki (także w przypadku faktur walutowych). 


Istnieje możliwość zdefiniowania własnej treści wiadomości e-mail monitu i wezwania do zapłaty także w języku obcym. Jednak podane wyżej elementy: tytuł, rachunek bankowy oraz kwota, pozostają niezmienne.  



W celu zmiany treści wiadomości należy dokonać edycji kontrahenta w zakładce Fakturowanie/Kontrahenci.



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł