Ręczne wpisy

Funkcjonalność Ręczne wpisy umożliwia wprowadzenie przychodu lub wydatku, które nie mogą zostać dodane do systemu żadnym z dostępnych szablonów. Pozwala ona również na wprowadzenie wpisu bezpośrednio do danej kolumny KPiR lub deklaracji VAT. 


Skorzystanie z funkcjonalności Ręczne wpisy możliwe jest poprzez wprowadzenie kontrahenta do systemu. W tym celu należy przejść do zakładki Fakturowanie/Kontrahenci i kliknąć przycisk Dodaj kontrahenta. Po wprowadzeniu NIP i kliknięciu przycisku lupy, dane polskiego kontrahenta zostaną pobrane z bazy GUS. Wprowadzenie danych osoby fizycznej bez numeru NIP odbywa się w sposób manualny. Po wykonaniu tych czynności należy przejść do właściwej zakładki - Fakturowanie/Faktury i wybrać Ręczne wpisy z pozycji Opcje zaawansowane.


1. Kliknięcie w przycisk Opcje zaawansowane spowoduje rozwinięcie listy akcji, wśród których znajduje się funkcjonalność Ręczne wpisy.



2.Wybór tego przycisku umożliwi dodanie nowej pozycji po kliknięciu w Dodaj ręczny wpis oraz wgląd do istniejącej listy wpisów i dokonania zmian.



3. Kliknięcie w Dodaj ręczny wpis otworzy nowy szablon, który należy uzupełnić o standardowe dane, takie jak: kontrahent, numer dokumentu, daty oraz pozycje.

4. W przeciwieństwie do zwykłego szablonu, system pozwala na wybór właściwej kolumny KPiR - 7 i 8 dla przychodów oraz 10, 11, 12, 13, 15, 16 dla wydatków. Istnieje także możliwość zdefiniowania dokumentu tak, aby pojawił się jedynie w KPiR - bez ujęcia w deklaracji VAT poprzez zaznaczenie pola zapis tylko do KPiR.



5. Zaznaczenie pola Zapis tylko do rejestru VAT równoznaczne jest z wprowadzeniem kwoty jedynie do rejestru/deklaracji VAT, z pominięciem KPiR.



6. Po kliknięciu w Słownik, zostanie wyświetlone okno Wybierz pozycje rejestru VAT, które pozwoli na wybór pozycji odpowiadającej właściwym polom rejestru/deklaracji VAT.



W prawym górnym rogu pojawiającego się okna jest możliwość skorzystania z wyszukiwarki, aby odnaleźć szukaną pozycję. 



7. Po zapisaniu zmian dokument zostanie zaksięgowany. W celu dokonania edycji należy zaznaczyć dokument poprzez Zaznacz wiele i wybrać właściwą akcję: Zatwierdź, Cofnij zatwierdzenie lub Kasuj z Opcje zaawansowane.



Jeśli chcesz go edytować, zaznacz go za pomocą opcji Zaznacz wszystko, a następnie wybierz odpowiednią akcję z Opcji zaawansowanychZatwierdź, Cofnij zatwierdzenie lub Kasuj



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł