W systemie Księgowość Millennium jest możliwość łączenia zduplikowanych kontrahentów.
Celem rozwiązania jest uproszczenie i uporządkowanie bazy danych poprzez eliminację powielających się wpisów.
Aby skorzystać z funkcji, należy przejść do zakładki Fakturowanie/Kontrahenci i wybrać kontrahenta głównego, do którego przypisane zostaną wszystkie powiązane dokumenty, transakcje oraz płatności.
Następnie, po wybraniu przycisku Połącz kontrahentów, wyświetlone zostanie okno z informacjami dotyczącymi:
- danych kontrahenta głównego,
- listy kontrahentów przeznaczonych do połączenia (sugerowanej automatycznie przez system na podstawie zgodności nazw lub numerów NIP),
- możliwości ręcznego dodania lub usunięcia kontrahentów z listy do połączenia.
Po zatwierdzeniu operacji i kliknięciu przycisku Połącz kontrahentów wszystkie dane z kontrahentów podrzędnych zostaną przeniesione do kontrahenta głównego.
W przypadku braku wybranych kontrahentów, akcje związane z połączeniem będą niedostępne, a w sekcji z listą kontrahentów do połączenia pojawi się komunikat:
„Brak znalezionych oraz wybranych kontrahentów do połączenia. Aby połączyć kontrahentów wybierz przynajmniej jednego kontrahenta do połączenia.”
Dodatkowo, jeśli kontrahenci przeznaczeni do połączenia mają przypisanych różnych domyślnych odbiorców, połączenie nie będzie możliwe – system zablokuje wykonanie operacji.