W zakładce Rozlicz płatności z fakturami sprzedaży znajdują się operacje bankowe przychodowe Właściciela konta firmowego. Każda operacja składa się z następujących danych:
Data wykonania przelewu.
Zmiana kontrahenta wraz ze statusem - znak zapytania dla nierozpoznanego, ptaszek dla rozpoznanego automatycznie lub ręcznie.
Nazwa kontrahenta z bazy systemu - kontrahent zostanie rozpoznany na podstawie numeru rachunku bankowego.
Nazwa kontrahenta z przelewu.
Tytuł przelewu.
Potwierdź/Zmień typ operacji - znak zapytania dla niepotwierdzonego, ptaszek dla potwierdzonego.
Obecny typ operacji (Wpłata).
Kwota przelewu.
Kwota pozostała do rozliczenia.
Status rozliczenia - znak zapytania dla niepotwierdzonego, ptaszek dla rozliczonego.
System na podstawie specjalnego algorytmu rozpoznaje i łączy operację bankową z właściwym dokumentem, który znajduje się w systemie. Służą do tego:
Numer rachunku bankowego podpięty do kontrahenta - jeśli jest znany i wprowadzony w czasie dodawania, system automatycznie podepnie operację bankową do dokumentu;
TID - dla faktur kosztowych opłaconych z systemu, o ile automatycznie wygenerowany numer nie zostanie usunięty przez Użytkownika;
Nazwa kontrahenta przekazywanego przez bank - jeśli istnieją faktury sprzedażowe na kwotę operacji i posiadają status "nieopłacone" - system spróbuje połączyć dokumenty na podstawie podobnej nazwy kontrahenta.
W przypadku braku połączenia operacji bankowej z dokumentem w dniu migracji danych z banku do systemu (np. gdy dokument sprzedażowy nie jest jeszcze wprowadzony), system nie podejmie kolejnej próby łączenia pozycji. W takiej sytuacji operacje bankowe z dokumentami powinny zostać połączone ręcznie, poprzez przeciągnięcie kafelka z zapłatą z prawej strony do lewej, czyli dokumentu sprzedażowego w systemie.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł