Rozliczenie dokumentów może odbywać się na wielu poziomach. Pozwalają one na: szybkie wykonanie przelewu, oznaczenie dokumentu jako zapłaconego lub automatyczne rozliczenie.
Zapłać
Wszystkich płatności dokonuje się w zakładkach Koszty/Faktury kosztowe lub Księgowość/Faktury kosztowe dla faktur kosztowych.
1. Należy przejść do właściwej zakładki.
2. Skierować kursor na fakturę kosztowa wyświetloną w panelu.
3. Wybrać przycisk Zapłać, aby dokonać bezpośredniej płatności.
Widok na fakturze kosztowej:
Po wybraniu przycisku Zapłać, użytkownik zostanie przekierowany do modułu bankowego. Dane do przelewu będą już uzupełnione, w polu Tytuł przelewu do numeru faktury zostanie dodany kod TID (nie należy go usuwać). W celu zakończenia operacji wystarczy zatwierdzić przelew.
Dodaj do koszyka
Przycisk Dodaj do koszyka należy wybrać, aby zrealizować przelew w późniejszym terminie.
Po kliknięciu Dodaj do koszyka należy wybrać właściwy rachunek bankowy i kliknąć w Wyślij kod, po jego otrzymaniu należy wpisać go w pole Kod SMS, uzupełnić datę oraz zatwierdzić przyciskiem Dodaj do koszyka.
Koszyk można zrealizować w module bankowym Płatności/Operacje zaplanowane/Koszyk przelewów.
Przelewy opłacone z systemu są automatycznie rozliczane po pobraniu kwoty z konta, zaksięgowaniu jej w banku i przesłaniu tej informacji z powrotem do modułu księgowego. Operacje bankowe związane z wykonanymi przelewami z konta firmowego migrowane są 2 razy dziennie. Zmiana statusu nastąpi dopiero w momencie automatycznej aktualizacji statusów, które następują w godzinach 12.00 oraz 18.00.
Rozliczenia
Jeśli faktura kosztowa nie została opłacone z konta firmowego, do dokumentu można dodać płatność ręcznie:
1. Należy przejść do zakładki Koszty/Faktury kosztowe lub Księgowość/Faktury kosztowe.
2. Nakierować kursor na dokument wyświetlany w panelu i wybrać przycisk Rozliczenia.
Należy wybrać formę płatności jako gotówkę lub przelew, wybrać odpowiedni rachunek z listy, wprowadzić daty oraz kwoty płatności.
W celu zatwierdzenia należy kliknąć w przycisk Dodaj płatność:
W celu usunięcia płatności należy na dokumencie ponownie kliknąć przycisk Rozliczenia i usunąć operację wybierając przycisk Usuń przez trzy pionowe kropki w linii płatności.
Rozliczenia
Do zakładki Monity płatności/Rozlicz płatności z fakturami sprzedaży lub Koszty/Rozlicz faktury kosztowe z zapłatami lub Planer finansowy/Rozliczenia przekazywane są dane z wyciągu bankowego. Jeśli faktura nie została rozliczona automatycznie, istnieje możliwość manualnego łączenia operacji bankowych z dokumentami.
Natomiast wykonywanie płatności za podatki zostały opisane w artykule Zapłata za VAT, PIT, PPE oraz ZUS.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł